Amb unes 25.000 places hoteleres (dades de 2017), Castelló s’associa a tranquil·litat, benestar i qualitat de vida, i se centra en gran mesura en un viatger de tipus familiar. L’estacionalitat és el seu gran repte.

La representació i defensa del sector hoteler a Castelló la porta a terme ASHOTUR des de l’any 1977. L’associació treballa perquè Castelló sigui alguna cosa més que sol i platja i adopta estratègies per potenciar un sector hoteler que fomenti aspectes com una gastronomia de primera línia, existència de productes naturals com oli, vi, fruita de qualitat excepcional, l’esport, la salut, l’impuls d’allotjaments d’interior i entorns campestres de singular atractiu.

No obstant això, no deixa de ser cert que la major concentració d’hotels i activitats es troba principalment a la costa, el que porta a reforçar el caràcter estacional de Castelló. Un exemple clar: Peníscola té 7.400 habitants, però a l’estiu pot arribar a 150.000.

Carlos Escorihuela

Per tant, el gran repte de Castelló és la desestacionalització. Segons ASHOTUR (a la foto el seu president, Carlos Escorihuela), això és el que busquen totes les destinacions turístiques. Però, quina és la realitat? A poc a poc es van guanyant dates a la temporada, però sempre, o gaiebé, a força de preus molt competitius, massa competitius (en paraules de ASHOTUR).

Les estratègies de potenciació d’activitats van fomentant que les destinacions redueixin l’estacionalitat, però la veritat de Castelló és que moltes zones estan a vessar en temporada alta i gairebé completament buides en temporada baixa. I gran part dels hotels tancats.

 

Més informació: www.ashotur.org