Creada l’any 1986 a Salou, la cadena Ohtels Hotels & Resorts no ha parat de créixer des de llavors i avui agrupa 16 hotels (7 en propietat i 9 en gestió, amb 4.155 habitacions en total) repartits entre la Costa Daurada i Andalusia. El seu Responsable de Vendes, Xavier Graset, explica la filosofia i els valors de la companyia.

Quina ha estat l’evolució de la cadena des de la creació del primer hotel a Salou fins a avui?

L’inici va ser l’any 1986 amb la construcció de l’Hotel Belvedere, però no va ser fins el 2002 quan amb la construcció del segon hotel, Vil·la Romana, vam començar a créixer com a cadena. A l’inici ens vam centrar en la zona de la Costa Daurada, però a l’any 2013 ens vam introduir a Andalusia, una zona on ens hem sentit molt còmodes i on hem ampliat fins a 9 establiments la nostra oferta d’allotjament. Sempre seguint una línia d’hotels de vacances i familiars, encara que hem adquirit algun producte d’hotel urbà en els últims anys.

Els seus hotels actuals estan ubicats a la província de Tarragona i a Andalusia. Per què aquestes ubicacions i no d’altres?

En el cas de Tarragona, està clar que és perquè a la zona de la Costa Daurada és on va néixer la cadena. La ubicació a la zona d’Andalusia és deguda a diferents factors com poden ser les facilitats de gestió dels establiments, la qualitat del producte i també que hem vist que les destinacions segueixen la línia amb la qual nosaltres volíem continuar.

Es planteja la cadena créixer amb hotels en altres destinacions?

Ara mateix no està en els nostres plans, però mai hem tancat les portes a poder-ho fer.

El portafoli combina hotels en propietat i en gestió. Per quin dels dos segments aposta més Ohtels de cara al futur?

Fins ara, sempre ha depès de les situacions dels establiments que s’han adquirit. En algunes ocasions hem portat al principi la gestió i durant els anys següents aquests establiments han acabat formant part dels hotels en propietat. Cada situació és diferent.

“El més important és que a casa teva facis les coses bé perquè la gent tingui un bon record; és igual si ets petit, mitjà o gran”

També combina hotels familiars de vacances amb urbans orientats al segment MICE. Seguirà amb aquest mix en els proper anys?

Tal i com comentava anteriorment, està clar que la nostra línia a seguir és la d’establiments familiars de vacances, però han sortit oportunitats i les hem aprofitat. El MICE és un sector molt diferent però en que també ens hi sentim còmodes.

Com s’ho fa una cadena de dimensió mitjana com Ohtels per competir en el mercat amb las grans cadenes amb centenars d’hotels?

En el fons el que has d’aconseguir és que el producte estigui ben comercialitzat i encaixi al mercat. El que pots aconseguir com a cadena és que si un client va a un hotel de la cadena i li agrada, pugui repetir en un altre hotel de la mateixa cadena, ja que seguirà mantenint els mateixos paràmetres de qualitat. El més important és que a casa teva facis les coses bé perquè la gent tingui un bon record; és igual si ets petit, mitjà o gran.

Té uns valors corporatius específics com a cadena Ohtels? Quins són?

La proposta de valor de Ohtels Hotels & Resorts gira entorn al ferm compromís de satisfer les necessitats dels seus clients com a eix central dels seus serveis. Una combinació de qualitat, confort, funcionalitat, confiança i seguretat, dissenyada exclusivament per oferir experiències úniques a l’abast de tots els públics. D’altra banda, la cadena hotelera vetlla pel benestar dels seus treballadors, brindant-los un entorn adequat per a la consecució del seu treball i oferint oportunitats de promoció professional.

De cara a 2020, hi ha prevista la incorporació d’algun nou hotel?

A dia d’avui no hi ha prevista cap incorporació però veurem com evoluciona de cara al futur.

www.ohtels.es