InteriHotel (24 al 26 d’octubre), la fira del contract i interiorisme hoteler, ha celebrat nombroses xerrades i conferències, de gran nivell. Pel seu interès per al sector són destacables les reflexions que l’experta Pepa Casado va fer sobre les tendències del sector i que modifiquen o poden modificar completament conceptes que van ser essencials en el passat.

Hi va haver un temps en què els hotels eren o luxe o pragmatisme: luxe exquisit o pur allotjament, amb una temporalitat més o menys llarga. Per descomptat, també es va parlar de “els Milennials i de com estan modificant les tendències en l’enfocament i els serveis”, però no només d’ells.

Més consistència, per la seva concreció pràctica, poden tenir altres elements. Per exemple, “el canvi en el tipus de família. Ja no es tracta únicament de famílies formades pel pare, la mare, el o els fills, ocasionalment alguna persona gran. Ara la família pot ser una mare sola amb fills, o un pare sol també amb fills, o una parella del mateix sexe, o persones soles”.

HOTELREPORT va informar en el número d’octubre de l’existència en una cadena hotelera de Mallorca del concepte “només dones”. Hi ha hotels gai, singles, d’adults, amb nens … “Un univers que desborda les concepcions tradicionals en els establiments, en el disseny i en la dotació de les instal·lacions”.

Es va tractar “d’hotels que proporcionen roba esportiva per als runners o practicants d’esport que no tenen per què carregar en els seus equipatges amb roba especial, roba que pot ser utilitzada per diversos clients després d’un adequat procés de desinfecció i higiene”.

També l’interès dels clients per trobar en les seves estades hoteleres espais, experiències i serveis que s’assemblin als de la seva vida habitual i els de les seves pròpies cases. Res a veure amb la imatge que abans es tenia d’un allotjament hoteler.

I per descomptat, també es van tractar temes com l’originalitat en el disseny, la disponibilitat d’espais avui dia bàsics per al client: spa, piscina, àmbits de networking, recomanacions gastronòmiques o per descobrir la ciutat. Hotels boutique, proximitat personal als clients, accessibilitat als responsables de la gestió, absència de les distàncies que solen associar-se a les grans cadenes.

En definitiva: Proximitat al client; satisfacció de les seves necessitats; anticipació fins i tot davant les seves aspiracions. Un univers molt canviant, que s’allunya de les limitacions i la claredat que podien existir en el passat, que afecte el recinte hoteler, la seva gestió, les seves empreses … i també a l’univers dels subministradors del sector.

Lògicament es va parlar de sostenibilitat. Però també del client instagramer, nova categoria que fotografia i penja les seves fotos a la xarxa, cada vegada més. O de la futura reconversió de les amenities, en nom del medi ambient. Òbviament, molts demanen que l’hotel, per si mateix, suposi una experiència. Per això, més hotels estan programant activitats que s’ajuntin a hostes i locals: concerts, sessions de DJ o debats sobre temàtiques d’interès.

I no obstant això, també hi ha opcions com la marcada pel concepte super budget, o limited services, com en la informació d’aquest HOTELREPORT sobre easyHotel que dóna estrictament l’imprescindible ajustant preus. Òbviament, les tendències reuneixen diferents alternatives i necessitats.

Més informació:
http://www.interihotel.com/