El revenue management, com totes les disciplines, té els seus llibres sagrats. Molts, publicats a la dècada dels 90, consideraven que per aprofitar les tècniques de gestió de tarifes i millorar la rendibilitat, calia que l’hotel tingués un mínim de 80 habitacions. O 100, o qualsevol altre nombre arbitrari. Ara, aquest plantejament ha quedat totalment obsolet.

Si hi ha una aportació que tothom hauria de reconèixer a la irrupció dels apartaments turístics, és haver demostrat que no cal tenir desenes d’habitacions per optimitzar els preus, sinó que n’hi ha prou amb un únic apartament, gestionat de manera racional. Això es mostra diàriament amb els nostres revenues, que treballen tant hotels com apartaments. De la mateixa manera que ho hauria de veure un hoteler, independentment de la mida del seu establiment.

Conèixer indicadors bàsics com fer un pick up, elaborar un forecast, establir una estratègia per canal, obtenir un històric de dades, etc, és necessari per deixar de patir en temporades baixes i recuperar en els mesos bons, i omplir l’hotel al ritme i al preu correcte. Hi ha dues possibilitats: conèixer i formar-se en revenue management, o confiar en un equip de professionals que ajudin a prendre aquestes decisions diàries. A Hotel-lo, comptem amb experiència en ambdues opcions.

Gabi Müller

Directora HOTEL-LO

Hotel Management Solutions

www.hotel-lo.com