Per a associacions com Barcelona Global, la politització i l’ús amb criteris ideològics d’institucions de Barcelona que afecten hotels i turisme estan sent qüestionats pel sector.

A Barcelona Global estan significats integrants del sector hoteler, com Bruno Hallé, de Cushman & Wakefield; Manuel Baena, del Gremi d’Hotels de Barcelona; Joan Juliá, d’Axel Hotels, o Lluís Roig, d’Hotel Pulitzer; el seu president és Pau Guardans, fundador de Único Hotels.

La plataforma ciutadana ha indicat que impulsarà una alternativa a Turisme de Barcelona si aquesta entitat no acaba amb la seva politització. Turisme de Barcelona és l’entitat oficial de promoció turística de Barcelona i el seu entorn, creada el 1993 per l’Ajuntament de Barcelona, ​​la Cambra Oficial de Comerç de Barcelona, ​​i la Fundació per a la Promoció de Barcelona. Barcelona Global entén que la institució està sent instrumentalitzada políticament.

Barcelona Global “considera fonamental que hi hagi més col·laboració publicoprivada i diàleg entre els actors del turisme i de totes les àrees de l’Ajuntament. Respecte a Turisme de Barcelona, és un model esgotat que li cal una renovació i, en cas que no es faci, cal crear eines adhoc més ajustades amb participació privada”.

Barcelona Global, associació privada sense anim de lucre, té l’objectiu de situar Barcelona com a ciutat d’excel·lència, captar talent, diferenciar-se amb activitats de valor afegit multiplicant el valor de la ciutat i desenvolupar una oferta que posicioni Barcelona com a ciutat de cultura, música i esdeveniments de qualitat beneficiosos tant per als barcelonins com per la projecció internacional de la ciutat.

Cal tenir en compte que segons un recent informe de l’associació empresarial World Travel & Tourism Council (WTTC), el turisme és el sector que més riquesa aporta a l’economia espanyola, amb un total de 176.000 milions d’euros anuals que representen el 14 ,6% del PIB i 2,8 milions de llocs de treball.

https://www.barcelonaglobal.org/