El sector turístic, clau per la innovació

La innovació és clau pel sector turístic. El titular és reversible perquè, actualment, el sector turístic és ja innovador per definició i, de fet, és ell mateix impulsor de novetats i aplicacions tecnològiques que desprès s’estan aplicant a altres àmbits d’activitat. Les empreses treballen per poder conèixer al seu client, un element determinant per oferir un producte adequat al que realment està cercant. Les empreses turístiques i hoteleres són plenament conscients de l’avantatge competitiva que aporta la tecnologia i inverteixen d’acord a aquesta necessitat estratègica. Així doncs veiem empreses del sector que aposten per la robòtica, la intel·ligència artificial, els chatbots, el big data, etc. Aquesta aposta és també una necessitat i fa que les grans empreses tecnològiques com ara Google siguin cada cop més importants pel sector perquè són també les que millor coneixen al seu client.

A la darrera edició de l’IHIF de Berlin, la major trobada d’inversors hotelers que té lloc a Europa, el president i CEO d’AccorHotels va analitzar el paper que la tecnologia i les OTA’s tenen a la indústria i va dir que l’autèntic repte pels hotelers “és que les nostres empreses veiem els nostres hostes només tres o quatre vegades a l’any mentre que Facebook, Amazon o Google els veuen 12 vegades al dia”.

Quan parlem d’innovació la podem interpretar en dos sentits al producte hoteler: per millorar l’experiència del client i el producte hoteler o per aportar una major eficiència operativa. En el primer cas es revela essencial recopilar les dades que l’usuari deixa en el seu itinerari de compra en relació amb els seus hàbits de reserva, així com en les seves estades anteriors, per poder personalitzar els serveis al màxim de manera que se superin les seves expectatives i s’aconsegueixi la seva fidelització per tornar a l’hotel.

La segona millora clara de la tecnologia és que permet ajustar els costos sense que per això es deixi de prestar un servei de màxima qualitat. Es la millor aliada per oferir la millor de les experiències amb uns costos molt competitius. En qualsevol dels dos àmbits, no podem oblidar-ho mai, també el factor humà segueix sent essencial… afortunadament.

Més informació: www.magmahc.com