L’Escola Internacional de Recepcionistes d’Hotel, ubicada a Barcelona i fundada per Óscar Sánchez amb un model eminentment pràctic en contacte amb les necessitats reals dels hotels, té el propòsit, segons el seu fundador, de formar els millors professionals de la recepció.

A diferència d’altres estudis existents en l’àmbit de l’activitat i gestió hotelera, l’Escola està enfocada al món de la recepció. Óscar Sánchez assenyala: “Amb tots els canvis que hi ha avui dia a causa del màrqueting digital, les OTA, internet en el procés de reserva, la necessitat d’excel·lència en el servei, la recerca pel client d’alguna cosa més que només allotjament, el recepcionista és una peça clau en la gestió de l’experiència del client en un hotel “.

Óscar Sánchez afirma que “cal formar els millors recepcionistes per gestionar bé la necessitat de cortesia, l’excel·lència, l’enteniment de les noves tendències. Però no hi ha escoles que formin específicament als recepcionistes; instrueixen en turisme en general, en gestió hotelera, en l’àmbit de la restauració, en l’àmbit de la direcció, però no en el taulell de la recepció. La majoria de les escoles donen una formació àmplia i generalitzada, però no particularitzada a recepció “.

Formar veritables professionals

Per això -continua-, “no hi ha res que sigui com fem nosaltres, una escola presencial i combinada amb una formació pràctica, de la qual surten persones formades concretament com recepcionistes. De fet, podem dir amb orgull que les nostres promocions estan totes treballant. Són cursos de quatre mesos on es toca tot l’àmbit hoteler, però des de la recepció; tot el seu món: checking, checkout, reserves, sistemes de gestió de back office, tot el que té a veure amb el dia a dia a la recepció d’un hotel. És una formació teòrica i pràctica per veritables professionals en aquest àmbit “.

“Hi ha hagut gran acceptació dels hotels, que a més ens ajuden en la formació presencial de contingut teòric que és impartida en part pels protagonistes del sector, hi ha xerrades de directors d’hotels, visites, explicacions sobre el dia a dia i les necessitats reals des del punt de vista operatiu “.

Respecte a la possibilitat de formar en altres àrees, Óscar Sánchez no vacil·la: “Podem dedicar-nos també a altres àmbits com el món de la direcció, tant de recepcionistes com hotelera, pot ser el creixement natural … però no volem competir amb altres escoles, preferim de moment centrar-nos en l’espai d’un departament concret. El nostre comès és preparar i brindar als hotels un molt bon professional d’aquesta àrea específica”.

www.escolarecepcionisteshotels.com/