Toni Zaragoza (e. foto), responsable de interihotel, i Joaquim Solana (d. foto), director de CENFIM, clúster organitzador de l’esdeveniment, han ofert una conferència de premsa explicant les solucions conceptuals per interiorisme en els hotels i d’innovació en contract de hospitality, que el certamen ha ofert a el sector.

Toni Zaragoza va comentar “la nova imatge de interihotel, esdeveniment centrat sobretot en interiorisme i disseny. Interihotel té com a objectiu ser la referència en contract per hospitality a Europa “. Ha explicat que “els que han de fer un projecte d’hospitality estan en interihotel, que enguany ha comptat amb conferències, tallers i ponents procedents, a més d’Espanya, de Mèxic, Estats Units, Regne Unit, Itàlia i Emirats Àrabs”.

“Es tracta -ha indicat- d’aportar valor afegit i donar servei a l’hotel, i a el temps que sigui un valor que l’hotel proporciona. Pot ser un concepte, disseny, artesania, elements de proximitat o adaptació a un estat d’ànim “.

Tant interihotel com CENFIM fomenten el triangle de les tres P: productors, prescriptors i promotors, amb una quarta P, que és el projecte. Es tracta de tenir en compte “com afecta l’interiorisme als hotels i per a això s’han dissenyat en aquesta edició de interihotel uns espais hotelers, considerant usuaris concrets i s’han generat respostes adaptades a aquests espais i a aquests usuaris”.

Per exemple: un lobby per Healthy Travellers; una terrassa considerant a famílies Millennial (pares amb fills); un restaurant i un cafè per a “cercadors del que és autèntic” (Authentity Seeker) interessats en característiques del territori; una habitació i bany per Zen Traveller. Els espais s’han associat a projectes hotelers concrets, respectivament la cadena Hesperia, Hilton Diagonal Mar, el Grup Blaumar i Hotelatelier, dissenyats per Estudi Caramba Piedra Papel Tijera, Quintana Partners i Tarruella Trench Studio.

Interihotel BCN19 ha comptat amb l’assistència de 4.618 professionals procedents de 42 països i 150 marques expositores. Un total de 73 ponents van participar en 35 conferències i tallers, i es van poder aprendre metodologies en àmbits com el design thinking, el màrqueting olfactiu, l’especificació de color, la creació d’experiències a través de la llum, arquitectura sostenible, lean design, confort acústic o avaluació de la percepció sensorial dels materials.

https://www.cenfim.org/es/