Moltes companyies volen comprar hotels a les zones “premium” de la ciutat de Barcelona, perquè l’actual moratòria n’impedeix fer de nous. Però ningú ven, tot i que hi ha ofertes que ronden els 750.000 euros per habitació. Són dades de la consultora immobiliària Laborde Marcet, al capdavant de la qual estan Miquel Laborde i Gerard Marcet.

Mentre la moratòria establerta per l’Ajuntament de Barcelona estigui vigent, l’única opció de tenir un hotel en les millors zones de la ciutat és comprar-ne un dels ja existents. Però, lògicament, els propietaris no tenen pressa per vendre perquè saben que disposen d’uns actius molt valorats, fet que corroboren les elevades ofertes que reben. Només quan acabi la moratòria es reactivarà un mercat ara per ara gairebé paralitzat.

Bons coneixedors de la realitat del mercat immobiliari a Barcelona, els responsables de la consultora Laborde Marcet (Miquel Laborde i Gerard Marcet, a la foto) destaquen que hi ha zones “premium” com el Passeig de Gràcia on “les grans marques han d’estar per raons de màrqueting i imatge, però en que les vendes no necessàriament fan rentable la inversió”. Passa el mateix amb els hotels, alguns dels quals comencen a buscar altres formes de guanyar rendibilitat pels seus “halls”, per exemple llogant espais comercials a marques de prestigi.

A nivell estatal, l’any 2018 les inversions immobiliàries no residencials van moure 11.250 milions d‘euros, segons un estudi elaborat per Laborde Marcet. Aquesta xifra va significar un descens del 7 % en comparació amb l’any anterior. Per segments, el “retail” va seguir sent el principal protagonista de les inversions (33 %), per sobre de les oficines (30 %), els hotels (23 %) i la logística (14 %). El mercat immobiliari continua dominat pels capitals privats, les “socimi”, empreses nacionals i internacionals, “family offices” locals i fons d’inversió nacionals i estrangers. 

Laborde Marcet va intermediar 73 operacions durant l’any 2018: 22 locals venuts, 8 edificis transaccionats i 43 locals llogats. Amb 10 anys d’activitat en el mercat, la consultora va assolir una facturació de 3 milions d’euros, un 3 % més que l’any anterior. El volum de transaccions immobiliàries intermediades va ser de 220 milions d’euros. L’empresa té 20 treballadors (17 a Barcelona i 3 a Madrid) i l’any passat va mantenir el nivell d’operacions en el segment “retail”, potenciant l’àrea de propietat vertical per gestionar la captació i venda d’edificis residencials, hotels i residències d’estudiants. Entre els seus clients hi ha “family offices”, capitals privats i empreses nacionals i estrangeres que busquen assessorament professional per a les seves inversions immobiliàries.        

www.labordemarcet.com